همه‌ی ما کم و بیش تنبل هستیم. دوست نداریم صبح زود بیدار شویم و ببینیم پاهای‌مان بعد از دو روز شبیه جنگل آمازون در فصل بارندگی شده‌اند. موم هم راه‌حل خوبی نیست چون مجبورید صبر کنید موهای‌تان رشد کنند و باز هم تمام بدن‌تان پر از مو می‌شود.
تیغ زدن هم بیش از هر روش دیگر آزاردهنده است. احساسی که کمی بعد از تیغ زدن با پوشیدن شلوار جین به انسان دست می‌دهد واقعا بد است. زیر بغل‌تان هم لابد به خاطر موهای زائد و تیغ زدن‌های مکرر تیره شده است. بهتر است دروغ نگوییم، همه‌ی ما احتمالا این مشکلات را داریم.
اما اگر به دنبال راه حلی دائمی برای خلاص شدن از شر موهای زائد هستید لیزر موهای زائد می‌تواند بهترین گزینه‌ی ممکن باشد. ما با یک متخصص پوست و مو معتبر صحبت کرده‌ایم تا جزئیات عمل لیزر موهای زائد را برای شما شرح دهیم. پیش از هر کاری بهتر است نکات زیر را از نظر بگذرانید.

از بین بردن موهای زائد با لیزر جادو نیست
دستگاه لیزر موهای زائد از اشعه‌ی لیزری استفاده می‌کند که برای پوست و موی شما تنظیم می‌شود. لیزر اشعه‌ی متمرکز نور را روی رنگ دانه‌های پیاز مو می‌تاباند و با این کار ریشه‌ی موها را از بین می‌برد و نمی‌گذارد موها رشد کنند.


جایی که می‌خواهید لیزر کنید را تیغ بزنید
با بدنی پر مو به جلسه‌ی لیزر نروید. لیزر موهای زائد مثل اپیلاسیون با موم نیست و لازم نیست بگذارید موهای بدن‌تان رشد کنند تا بتوانید از شرشان خلاص شوید. اگر اخیرا از موم استفاده کرده‌اید نمی‌توانید لیزر کنید. یادتان باشد لیزر پیاز مو را هدف قرار می‌دهد پس باید پیازی وجود داشته باشد تا لیزر مؤثر واقع شود. بهترین کار این است که یک روز قبل از جلسه‌ی لیزر موهای زائد؛ موهای زائد بدن‌تان را با تیغ بزنید.

پوست برنزه شده برای انجام عمل لیزر موهای زائد نامناسب است.

قبل از جلسه‌ی لیزر از آفتاب دوری کنید
بهتر است دقیقا از 4 هفته قبل از جلسه‌ی لیزر موهای زائد خود زیاد در معرض تابش نور خورشید قرار نگیرید. اگر آفتاب سوخته باشید یا حتی رنگ پوست‌تان برنزه شده باشد نمی‌توانید لیزر کنید. به این ترتیب اگر زیاد بیرون می‌روید، تابستان فصل مناسبی برای لیزر موهای زائد نیست. بیشتر خانم‌ها این کار را در زمستان یا پاییز انجام می‌دهند.

سولاریوم نکنید و از اسپری و لوسیون برنزه کننده هم استفاده نکنید

اگر در تصمیم‌تان جدی هستید نباید به این مسئله بی‌توجهی کنید. سعی کنید بیشتر  وقت را در خانه باشید و سریال تماشا کنید.

در اولین جلسه، اپراتور لیزر، یک قسمت از پوست شما را برای امتحان لیزر می‌کند

مشکل این است که پوست همه به لیزر عکس‌العمل خوبی نشان نمی‌دهد. برخی از انواع پوست ممکن است در اثر لیزر تغییر رنگ دهند یا زخم شوند و به همین دلیل است که اپراتور ابتدا روی قسمت کوچکی از پوست شما لیزر را امتحان می‌کند.

پوست بعد از حداقل 6 جلسه لیزر موهای زائد نرمی و لطافت خود را بدست می آورد.

پس از جلسه‌ی اول لزوما پوستی نرم و لطیف نخواهید داشت

به یاد داشته باشید که حداقل 5 تا 6 جلسه طول می‌کشد تا نتایج نهایی لیزر موهای زائد نمایان شوند.

هر جلسه ممکن است از 20 دقیقه تا یک ساعت طول بکشد
مدت زمان هر جلسه‌ی لیزر موهای زائد به منطقه‌ای که لیزر می‌کنید بستگی دارد. زیر بغل و خط بیکینی زیاد وقت نمی‌گیرند، اما لیزر موهای زائد جاهایی مثل پاها ممکن است به زمان زیادی نیاز داشته باشد.

هرگز اطراف چشم را لیزر نکنید

با این‌که لیزر با اشعه‌ی رنگی که دارد بی خطر به نظر می‌آید اما لیزر موهای زائد اطراف چشم می‌تواند خطر‌های زیادی داشته باشد. هرجایی‌که این کار را انجام می‌دهید همیشه باید از عینک محافظی که دکتر به شما می‌دهد استفاده کنید.


ادامه دارد ...
منبع : Buzzfeed